Знову ж таки: завдання виконуємо по можливостях, але задача і розповідь про день народження - обов'язкові.
Математика
1. Обчисли. Запиши значення виразів
27 000 – (5205 – 3957) · 10 =
38 т 063 кг – 24 т 579 кг =
2. Розв'яжи задачу
До театру приїхало у чотирьох великих автобусах і в кількох малих 218 учнів .
У кожному великому автобусі їхало по 32 учні, а в кожному малому – по 18 учнів.
Скільки було малих автобусів?
Укр. мова
1. Визнач, які слова в реченні є сполучниками.
Прийшла весна, а з нею і тепло настало.
А а, і
Б з, і
В з, а
2. Вибери рядок, у якому обидва словосполучення вжиті в прямому значенні.
А кришталева вода, веселий струмок
Б кришталева ваза, веселий музикант
В кришталева блакить, веселий настрій
3. Перебудуй подане речення в спонукальне. Запиши утворене речення.
Учні вчаться бути старанними і відповідальними, намагаються виконувати свої обіцянки.
4. Прочитай текст.
Для кожної людини день народження – найщасливіша подія в житті. Поздоровлення з народженням – одна з ознак людської культури.
Ти маєш знати і все життя пам’ятати день народження мами, тата, дідуся, бабусі, братів, сестер. Не забувай привітати їх, висловити найщиріші побажання, зробити їм щось приємне. Адже щастя сім’ї в тому, що ми даруємо один одному теплоту своїх сердець.
5. Пригадай, як ти святкував (святкувала) свій день народження.
Напиши про це текст-розповідь (5–7 речень).
Читання
Прочитай уважно текст.
КРАДЕНИЙ ВІЛ
Мав чоловік сина. От виріс хлопець та такий собі красень, хоч картину з нього малюй, а до роботи щось не дуже квапиться. Якось питає в нього батько:
– Чи не пора, синку, за якесь діло братися?
А той стоїть і чухає потилицю:
– Та не знаю, тату, за що й братися...
– Гаразд, – озвався батько. – Підемо по світу, поглянемо, як інші живуть. Може, й тобі якась там робота до серця припаде.
Ішли вони, ішли, уже й назад повернули, коли дивляться – під лісом віл пасеться.
– Я цього вола вкраду! – каже тоді син.
– Що ж, – зітхає батько, – то кради...
Зловив син вола, узяв на налигач* і привів.
– Жени його додому. А я в село загляну – знайомого провідаю, – сказав йому батько.
Повернувся пізно, але ще того дня зарізали бика і зварили багату вечерю. Син затулив ряднами всі вікна, аби хтось не підглянув, і аж потому сів до столу.
– Стривай, – каже батько. – Спершу собі поміряємо шиї. Побачимо, хто ліпше з нас погладшає.
Поміряли шиї, взялися за їжу. Батько – той їсть повагом, наче у гостях, а син поспішає, немов на пожежу.
Загавкає собака, а він усе мерщій ховає до комори. І вночі не спав: весь час йому здавалося, що хазяїн вола об’явився.
Через місяць того вола з’їли. Повеселішав парубок.
– Ану, сину, – каже тоді батько, – поміряємо шиї.
Поміряли. У батька шия на два пальці більша, а в сина – тонша стала.
– Це тому, чоловічку, що ти крадене їв! – сміється з нього батько.
– А ви хіба купували, тату? – дивується син.
– Еге, я їв своє, тому й погладшав, – примружив старий очі. – Пам’ятаєш, я в село заходив? Це тоді хазяїну я за вола односив гроші.
Син аж вирячився з дива.
– Ну, сину, — каже батько, – то, може, знову підеш вола красти?
– Ні, хай йому всячина! – сказав син. – Більше не буду красти. Радше піду волами землю орати та хліб сіяти.
*Налигач – мотузка, яку прив’язують до рогів худоби.
Виконай завдання ( УСНО)
1. Визнач жанр прочитаного твору.
А літературна казка
Б народна казка
В оповідання
2. Скільки дійових осіб у творі?
А 2
Б 3
В 4
3. Де батько із сином побачили вола?
А у селі
Б на полі
В під лісом
4. Чому батько погодився, щоб син украв вола?
А Щоб приготувати багату вечерю.
Б Щоб подарувати знайомому.
В Щоб провчити сина.
5. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
А На чужий труд ласий не будь.
Б Не побігаєш – не пообідаєш.
В Тяжко тому жить, хто не хоче робить.
6. Як ти гадаєш, чому шия в сина стала тоншою, а в батька – товщою?
7. Віднови послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору.
( ) Пошуки роботи.
( ) Мав чоловік гарного сина.
( ) Минув місяць.
( ) Багата вечеря.
( ) Більше не буду красти.
( ) Крадіжка вола.
8. Що допомогло сину зрозуміти свою провину?
Чого вчить цей твір?