Знову ж таки: завдання виконуємо по можливостях, але задача і розповідь про значення мови для людини - обов'язкові.
Математика
1. Обчисли. Запиши значення виразів
25 год 17 хв – 9 год 35 хв = 1 год = 60 хв
23 · 64 – с, якщо с = 1400.
2. Розв'яжи задачу
Периметр прямокутника 130 см.
Довжина цього прямокутника 36 см.
Яка його ширина?
Укр. мова
1. Вибери вислів, який можна замінити словом дрімати.
А крутити носом
Б задирати носа
В клювати носом
2. Вибери рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку матимуть закінчення -ом.
А молоток, цвях, плащ
Б листок, кущ, корінь
В садок, ліс, город
3. Визнач відмінок виділеного іменника.
Тут Миколі завжди раді.
А родовий
Б давальний
В місцевий
4. Прочитай текст.
Мова – великий дар. Це найбільше і найдорожче добро в кожного народу. Це жива схованка людського духу, його багата скарбниця. У неї народ складає і своє давнє життя, і свої мрії, розум, досвід, почуття.
А хто ж це – народ? Це – ми з вами. І від кожного з нас залежить, чи житиме наша мова – одна з найспівучіших мов у світі.
За Панасом Мирним
5. Яке значення для людини має мова? Напиши про це текст (5–7 речень).
Читання
Прочитай уважно текст.
КМІТЛИВИЙ ГОРОБЕЦЬ
Узимку птахи і звірі – усі ближче до житла людини туляться. Бо важко в цю пору прогодуватись у голому лісі, у білому від снігу полі.
Покинув ліс і горобець-сірячок, теж до людей подався.
Зразу за лісом вулиця починалась. Ошатні* будиночки вряд стоять за невисокою дерев’яною огорожею. Бачить горобець: з одного вікна палиця стримить, з кінця її нитка звисає, на ній – вузлик, якась їжа в марлю загорнута. І синиці вже тут клопочуться.
Сів горобець поряд на дереві, міркує: як би й собі підживитись? Добре синицям, їм бач, яка шана: годівнички розвішують, підгодовують! А для горобців ніхто й пальцем не ворухне. Мовляв, хай самі себе обслуговують.
Ось одна синиця до вузлика підлетіла, почепилась. Нитка то закручується, то розкручується. А синиця й не зважає, довбає собі той вузлик та й годі. Смачно!
Під’їла трохи, відлетіла, на гілку сіла. Одразу друга синиця почепилася за білий вузлик. Теж гойдається, як акробат, униз головою висить, дзьобає. А потім синиці знову помінялися місцями: перша снідає, друга на гілці дзьоб чистить, чепуриться, своєї черги до вузлика чекає.
Дивився, дивився на синиць горобець, – так їсти хочеться. Ну хоч би тобі яку крихту зранку перехопив! Анічого.
Не витримав бідолаха, стриб з дерева – і до нитки. Крутиться перед ним та нитка, не поступається йому синиця місцем на вузлику. І друга прилетіла, теж заважає, метушиться. Потріпотів крильцями горобець – і знову на гілку ялиці. Сів, зажурився.
Коли раптом під деревом собака як гавкне! Полохливі синички пурх – і нема, злякалися. А горобець оглядівся – що йому той собака, коли їсти хочеться, аж в очах темніє, – і до вузлика першим підлетів.
Ох і смачно ж у таку холоднечу проковтнути шматочок сиру! Та де там! Не встиг як слід і поласувати, аж тут знову синиці. І такі нахабні, – лети, мовляв, собі геть, це наше! Прогнали горобця-сіромаху. Сів на гілці, щось собі міркує, голівкою нетерпляче крутить. Тоді як цвірінькне зненацька, як пурхне!
А синиць наче вітром здмухнуло, розлетілися в різні боки. Та сам горобець недалеко відлетів. Бачить, нема синичок – він мерщій до годівнички-гойдалки. Їсть, поспішає, поки наполохані синиці не вернулись.
Ось так і піддурив подружок-синичок голодний горобець.
Тепер і мороз не страшний. Підживився трохи.
За Олегом Буценем
*Ошатні – гарні.
Виконай завдання. ( УСНО)
1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
А «Оповідання про тварин»
Б «Казки про тварин»
В «Вірші про тварин»
2. Від чийого імені ведеться розповідь у творі?
А Від імені горобця.
Б Від імені синичок.
В Від імені автора.
3. Чому журився горобчик?
А Боявся собаки.
Б Не міг підступитися до годівнички-гойдалки.
В Не міг подружитися із синичками.
4. Завдяки чому горобчикові вдалося підживитися?
А Завдяки своїй спритності.
Б Завдяки своїй працьовитості.
В Завдяки своїй кмітливості.
5. Як називається твір-переказ про події, факти, людей, оповитий казковістю, фантастикою?
А оповідання
Б легенда
В байка
6. Поясни значення виразів.
Ніхто й пальцем не ворухне –
Їсти хочеться, аж в очах темніє –
7. Добери слова з тексту, які називають:
рухи синичок –
рухи горобця –
8. Поміркуй і дай відповідь, чому твір Олега Буценя «Кмітливий горобець» має таку назву.
Запропонуй свій заголовок до цього твору.