Знову ж таки: завдання виконуємо по можливостях, але задача і розповідь про значення іноземних мов для людини - обов'язкові.
Математика
1. Обчисли. Запиши значення виразів
17 год 15 хв – 8 год 27 хв = 1 год = 60 хв
34 · 48 – с, якщо с = 1100.
2. Розв'яжи задачу
Периметр прямокутника 180 см.
Довжина цього прямокутника 48 см.
Яка його ширина?
Укр. мова
1. Вибери вислів, який можна замінити словом червоніти.
А ловити раків
Б пекти раків
В їсти раків
2. Вибери рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку матимуть закінчення -ем.
А м’яч, кінь, лось
Б ніж, стіл, стілець
В окунь, лящ, ставок
3. Визнач відмінок виділеного іменника.
З Тарасом завжди були друзі.
А родовий
Б орудний
В місцевий
4. Прочитай текст.
У наш час знання іноземної мови відкриває перед людиною багато можливостей. А якщо ви знаєте кілька мов, то можливостей ще більше.
Можна легко спілкуватися з цікавими людьми за кордоном під час подорожей. Вести розмову з іноземцями в будь-якому куточку світу через Інтернет. Володіння іноземною мовою дозволяє навчатись і працювати за кордоном.
Знання мов робить людину успішною, а світ цікавішим.
5. Як ти розумієш вислів: «Чим більше мов знає людина, тим вона багатша»?
Напиши про це текст (5–7 речень).
Читання
Прочитай уважно текст.
ЧОМУ ЛИПЕНЬ ЛИПНЕМ НАЗВАЛИ
Було тихо й спекотно. Над водою бабки літали, на кущах ягоди червоніли, понад квітами бджоли гули, сік-нектар збирали. Все було так, як повинно бути в місяці липні.
Ото тільки сам Липень був чимось незадоволений. Сонце яскраве-преяскраве, небо чисте, безхмарне, а Липень хмурився.
– І чого мене так назвали? – думав він. – Незрозуміло. Всі брати-місяці правильно звуться. Січень – снігом січе, Травень – трави жене, Жовтень – лист фарбує. Чому ж мене Липнем назвали? Може, спитати кого-небудь?
Побачив пташку й питається:
– Скажи, будь ласка, як тебе звуть-величають? Нічого не відповіла пташка, за мухою погналася, кинулась праворуч, кинулась ліворуч, клацнула дзьобом – і немає мухи.
– Мухоловка, – здогадався Липень.
Бачить, у лісі, біля берези, гриб росте, ніжка струнка, шапинка темно-бура. «Цікаво, – думає Липень, – може, його теж неправильно назвали, дай-но спитаю». Нічого не відповів гриб, під березою сховався.
– Підберезник, – здогадався Липень.
Дивиться він, у тому самому лісі, на низеньких кущиках, ягоди чорніють. Не питаючи, відразу дотямив – чорниця визріває.
– Усіх, усіх як треба звуть, – зітхає Липень, – тільки чому мене Липнем назвали?
– Липнеш до всіх, от і назвали, – пробурчав старезний Пеньок, що куняв собі на прогрітій сонцем галявинці.
– Он воно що, – обурився Липень, – липну до всіх... І стало йому гірко, тяжко від такої несправедливості.
Зітхнув бідолаха. А навкруги так гарно, сонце яскраве, повітря духмяне, чи то медом пахне, чи то липа цвіте...
– Липа цвіте? Так, справді липа цвіте... От воно що, – зрадів Липень, – тому мене й Липнем назвали, що в цей час липа цвіте, а бджоли з липового цвіту мед збирають, який у народі називають «липцем».
Над водою бабки літали, на кущах ягоди дозрівали, понад квітами бджоли гули, а на узліссі липа цвіла. Все було так, як і повинно бути в місяці липні.
Виконай завдання усно.
1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
А «Веселі пригоди»
Б «Рідний край»
В «Пори року»
2. Якими словами можна замінити вислів липнеш до всіх?
А тулишся до всіх
Б пристаєш до всіх
В розмовляєш з усіма
3. Чому Липень хмурився і був незадоволений?
А Тому що понад квітами бджоли гули.
Б Тому що гриб під березою сховався.
В Тому що він не розумів, чому його так називали.
4. Кому з дійових осіб твору належать ці слова: «Липнеш до всіх, от і назвали»?
А старому пеньку
Б грибу підберезнику
В пташці мухоловці
5. Які слова найточніше характеризують Липень?
А веселий, сміливий
Б добрий, щедрий
В допитливий, спостережливий
6. Знайди і прочитай в тексті слова і словосполучення, за допомогою яких автор розповідає про липень як про живу істоту.
7. Закінчи речення.
Пташку назвали мухоловкою тому, що .....
Гриб росте під березою, тому ......
На кущі чорні ягоди, через це .....
8. Прочитай уважно вірш.
ЛИПЕНЬ
Аж ось позолотіли липи –
так рясно цвіту на гіллі!
До нас прибув засмаглий липень
в новім солом’янім брилі.
То жито липневі у полі
дало соломи для бриля...
Прив’яло листя на тополі,
від спеки аж пашить земля!
А сонце сипле й сипле стріли –
рожево-жовті промінці.
Уже стоять жита доспілі
і достигають пшениці.
Марія Познанська
Що спільного у творах Ірини Прокопенко «Липень» і Марії Познанської «Липень»?