Не один рік у своїй роботі я керуюся цими словами
великого педагога, працюючи по темі «Розвиток
творчої уяви і фантазії на уроках української мови». Здебільшого реалізувала
це завдання на уроках розвитку зв’язного мовлення. Але ж
по-справжньому прищеплювати учням любов
до рідної мови, викликати
захоплення багатством і різноманітністю
її виражальних засобів, розвивати чуття
мови неможливо епізодично. Так яскраві, хвилюючі слова, живі
образи мають розкрити дитині неповторний світ, що оточує її.
Крім того, працюючи над
засвоєнням списку слів, вимову і написання
яких школярі мають запам’ятати, помітила, що добірка таких слів дає можливість
створити віршовані факти, події,
ситуації, взаємовідносини, які могли б
реалізувати мотивацію орфографічної роботи
через збудження, розвиток
поглиблення пізнавальних інтересів.
Запропонований матеріал можна використовувати на будь - якому етапі уроку.
Це - епілог уроку (якщо тема
вірша співзвучна виховній темі заняття);
каліграфічна хвилинка; хвилинка творчості, де можна дітям
запропонувати продовжити вірш, чи
дібрати словникову риму; диктанти різних видів: зоровий, слуховий, вибірковий,
пояснювальний, словниковий і інші.
Систематичне
використання подібних поетичних матеріалів
підвищує рівень роботи, попереджує втому, сприяє успіху навчання.